söndag 4 september 2011

Tårtkurs!

I dag har jag varit på tårtkurs där jag fick lära mig dom olika teknikerna för att bygga en högre våningstårta med och utan pelare. Jag fick lära mig massor med bra tips och trix vilket gör att det kommer gå betydligt snabbare för mig att göra tårtor framöver.

Detta är frigolit dummisar som vi täckt med sockerpasta och sedan skulle dekorera efter eget önskemål.
Vi fick använda och välja på allt som fanns i butiken och det var inte lite (det kändes som att vara i himmelriket) när vi skulle dekorera.

Detta är vad jag åstadkom!
Jag valde att andvända svart och rosa för jag tycker det är såååååå fint ihop.

Som man ser på den här bilden så har jag pärlemo skimmer på rosorna och fjongen (vet ej vad det heter) i Kallorna har jag doppat i rosa ärbart glitter.
Jag måste säga att det var en superbra och rolig kurs att gå och jag längtar redan till nästa lördag när jag lära mig att spritsa blommor mm.
Å det bästa är att nu när jag har dom här dummisarna så kan jag ta bort dekorationerna som är och göra nya utan att man måste äta massor med tårta :-)))))))))))
Jag har anmält mig till ytterligare fyra kurser så ni kommer att få se mer av det jag lärt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar