tisdag 13 september 2011

Nalle med hjärtan tårta.

Detta är en övningstårta som jag gjort i kväll!
Jag var så sugen på att göra en tårta men jag hade ingen att baka till, så det var tur att jag hade den här dummy (frigolit) tårtan hemma från kursen jag gick.
Jag har ytterliggare några (ganska många) tårtor och modeleringar som jag gärna vill göra, får se om jag hinner med under veckan.




Det är första gången jag skriver med ätbarpenna på en tårta, så det var tur att det bara var en övningstårta :-). Jag lärde mig ganska mycket av detta test så nästa gång blir det förhoppningsvis snyggare. Jag tycker det är ganska trevligt med ett budskap på tårtan, så ni kommer nog att se mer text på mina tårtor.

Alla dekorationer går att äta även nallen som jag modelerat i sockerpasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar