lördag 3 september 2011

Melanies namngivningstårta



Melanie hade sin namnfest ute på Värmdö så jag bestämde mig för att montera tårtorna på plats där ut så att dom inte skulle sjunka ihop eller bli skeva.
När vi kom fram fick jag hjälp med att bära in den understa tårtan. Men tyvärr råkade den ut för en olycka, den for ner i backen och blev ganska platt.Vi var tvungna att vända på den två gånger för att ta bort gräs mm. Som ni ser på bilden är den undre tårtan gupplig, smulig och platt. Det var inte meningen att det skulle vara så mycket fjärilar på men på så sätt kunde jag dölja det värsta och jag tycker nog att jag lyckades med det.

Tårtan bestod av geishafluff, kokos och limemousse samt chokladbotten. Den var dekorerad och täckt med sockerpasta.

Detta är en laktosfri liten tårta som bestod av hallonsylt, chokladgrädde, Ahlgrens bilarfluff och täckt med sockerpasta.


Jag gjorde även matchande banancupcakes till tårtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar