onsdag 29 juni 2011

Svärmors 60-års tårta.

När jag frågade hennes barn vad dom tyckte det skulle vara på tårtan svarade dom, golf , blommor, grodor, rabattkuponger och rabattbälte. Jag vet att barnen har pratat mycket om detta rabattbälte Ingegerd fick när dom var små. (Jag har aldrig sett eller hört något om detta bälte tidigare innan jag träffade min man). Jag fick också veta att hon tycker om gult, lila och änglar.

Då hon hade sin fest på landet så fick tårtan färdas i bil i ca en timme men den överlevde som  tur var.
Jag dekorerade den på plats å självklart hade jag glömt kameran hemma :-(
Men som tur var har jag en snäll svägerska som tog lite kort och mailade över dom till mig.
Tack Carola!



Som ni ser så har jag gjort en ängelgroda :-)


Här kan ni se det berömda rabbatbältet som ligger brevid henne på bryggan och även lite rabattkuponger.
Först trodde jag att den såg ut som en magväska men det gjorde den inte, så jag fick göra om den. Jag har nog inte lyssnat tillräckligt bra när dom har pratat om detta bälte :-)
Jag tror jag lyckades få till det för alla på festen såg bältet på en gång.
Golfbagen gjorde jag i svart och gul bara för att min man är AIKare och svärföräldrarna är Djurgårdare. Tänk vad nöjd Christian vart då :-)


Tårtan bestod av ljusa bottnar fyllda med färska Svenska jordgubbar, marsan och Dumle fluff , spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är i sockerpasta, blompasta och marsipan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar