måndag 16 maj 2011

Mitt knåp till vårt bröllop

När vi gifte oss för tre år sedan så ville jag göra så mycket som möjligt själv till vårt bröllop, på så sätt blir det mer personligt tycker jag (och mycket billigare).Å så måste jag ju ha något att göra så klart :-)


Blommorna till den här buketten köpte jag på Hötorget och resten på Panduro. Det blev en fin bukett och jag fick den som jag själv önskade (fördelen med att göra själv).

Här har vi Anton (älsta sonen) som är bestman. Jag har sytt hans väst, slips och byxor.
Jag hittade inget i affären som jag tyckte om så jag sydde ihop något åt honom.

Här är Wilma med sin klänning som jag sytt åt henne.
Tyvärr hittade jag bara en bild som är tagen efter middagen så där av alla fläckar men det är ju ganska charmigt det med :-)
Min brudklänning sydde jag också själv. Den är i Thaisiden livet är broderat med blommor (har ej broderat själv), men jag förstorade upp brodyren från livet och broderade det på kjolen med Swarowski stenar och strasspärlor. Tyvärr har jag ingen bra bild där det syns, jag får rota fram klänningen någon gång och ta en bild på detta broderi.
Jag har där emot inte gjort min söta tärna Therese som står brevid mig .

Så här ser klänningen ut bak till.

Min jätte fina håruppsättning gjorde min kompis Linda på mig.

Alla jätte fina bilder som togs på oss under hela bröllopet är tagna av min mans kusin Jessica.

Nu tre år senare när jag skriver detta så undrar jag hur jag han med att göra allt detta. Å man kan säga att jag sydde klänningen en och en halv gång för när den var klar hade jag tydligen gått ner i vikt. Så det var bara att börja sprätta och sy om sådant som inte gick att sy in. måste vara ända gången jag svurit massor för att jag gått ner i vikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar