måndag 12 mars 2012

Vilmers doptårta

När Vilmer skulle döpas fick jag den stora äran att göra tårtan till dopet. Önskemålen var en brun tårta med ljusblå dekorationer, i övrigt fick jag fria händer. Jag gillar när man får fria händer det är alltid lättare att använda fantasin och skapa något då. Men man vill ju alltid veta vad den som ska få tårtan tycker om så att det inte blir jätte knasigt ;-)
Denna tårta tog fram många minnen på varför jag började med detta tårtmakeri, därför var den extra rolig att göra. Det är första doptårtan jag gjort sedan Leos doptårta, det var ju den som var starten till denna hobby :-).


Efter dopet fick jag ett sms där det stod:
Tårtan gjorde succé!
Fantastiskt fin o super god!!!
Valdemar var super nöjd att han fick vara med :-)

Tack Linda för att jag fick göra tårta till er sons dop!
Å tack för det fina sms.et, det betyder mycket och det är alltid roligt att få respons på det man gjort:-)



 Det är alltid roligt om man får med syskonen på något sätt också där av fick storebror Valdemar ha Vilmer i sitt knä.



Tårtan bestod av ljusabottnar fyllda med jordgubbsmousse, vitchoklad och daimfluff samt täckt med marsipan. Allt det ljusblåa och figurerna är sockerpasta.


 Jag ville passa på att prova mina nya hjärtformar och det nya ätbara glittret jag köpt så jag slängde ihop några små cupcakes också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar